Indlæser Begivenheder

« Alle Begivenheder

  • Denne begivenhed er allerede afholdt.

Generalforsamling i Slangerup Jagtforening d. 31. oktober 2024 kl. 19:30

31. oktober @ 19:30 - 22:00

Free

Indkaldelse til Generalforsamling 2024 i Slangerup Jagtforening

OBS! Der indbydes til fælles spisning af brunkål inden Generalforsamlingen kl. 18.00
– tilmelding til formanden på JCWortmann52@gmail.com senest tirsdag 29.oktober.

Slangerup Jagtforening indkalder hermed til generalforsamling d. 31. oktober 2024 kl. 19:30 i klubhuset på
lerduebanen, Hørup Skovvej 7, 3550 Slangerup

Dagsorden ifølge vedtægterne § 7.4
1. Valg af dirigent og sekretær
2. Formandens beretning
3. Udvalgsformændenes beretning:
a. Hundeudvalg
b. Aktivitetsudvalget
c. Flugtskydningsudvalget
4. Revideret foreningsregnskab
5. Fastlæggelse af kontingent, fremlæggelse af budget
a. Forklaring om kontingent situation
6. Indkommende forslag –
Forslag der ønskes behandlet skal være formanden i hænde senest 14 dage før generalforsamlingen.
Forslag fra bestyrelsen
a. Vedtægtsændringer A – udmeldelse af Dansk Flugtskytte Forbund (DSkyU)
b. Vedtægtsændringer B – Ændre valg til bestyrelsen fra direkte valg af poster til valg af 7
bestyrelsesmdelemmer, som konsituerer sig selv
c. Vedtægtsændringer C – Redaktionelle ændringer af vedtægter
d. Aflønning af bestyrelse og udvalg – præsenteres på mødet.
7. Valg af formand i ulige år (Jens Christian Wortmann – ikke på valg)
8. Valg af kasserer i lige år (Bestyrelsen indstiller, Birgitte Scheldt da Kasper Svanholm Holmquist ikke
stiller op til genvalg)
9. 2 bestyrelsesmdlemmer, (Bestyrelsen indstiller Anders Rex Larsen valg i lige år) Tonny Ventrup valgt
i 2023)
10. Valg af 3 udvalgsformænd:
a. Aktivitetsudvalgsformand: (Tino Capion – ikke på valg)
b. Hundeudvalgsformand: (Bestyrelsen indstiller – Michael Worm Jensen)
c. Flugtudvalgsformand: (Bestyrelsen indstiller- Lone Ventrup)
11. Valg af udvalgsmedlemmer:
12. Valg af Revisorer og revisorer suppleant:
a. Valg af revisor lige år: (Bestyrelsen indstiller Thomas Krum)
b. Valg af revisor ulige år: (Per West – ikke på valg)
c. Valg af revisor suppleant: (Bestyrelsen indstiller Rene Engholm)
13. Eventuelt
a. Lodtrækning til deltagelse i statsskovjagt, hvor vi har modtaget invitationer

BILAG:

Vedtægtsændering A:
Begundelse:
Bestyrelsen indstiller til at Slangerup Jagtforening melder sig ud af Dansk Flugtskydningsforbund
(DFF), da ingen af foreningens medlemmer er aktive under deres arrangementer og vi ønsker
at flytte os fra at være en ”skydebane forening” til en jagtforening, med lerduebane for jægere,
hundearbejde med jagthunde og aktiviteter for medlemmer. Vi vil spare 2450 kr, i kontingent
ved at melde os ud, som kan bruges på andre aktiviteter i foreningen.
Nuværrende afsnit i vedtægter:
1.3 Foreningen er tilsluttet Dansk Flugtskydningsforbund (DFF) under Dansk Skytte Union
(DSkyU) og således under Danmarks Idræts-Forbund (DIF) og er underlagt disses love og
bestemmelser.
3.2 Foreningens formål er at dyrke flugtskydning som idræt og konkurrenceskydning samt på
anden måde virke for denne sports fremme.
Ønskes ændret til:
Afsnit 1.3 og 3.2 slettes i vedtægterne

Vedtægtsændering B:   Begundelse:
Bestyrelsen af Slangerup Jagtforening indstiller til at der fremover ikke vælges formand, kasserer,
eller de 3 udvalgsformænd direkte på generalforsamlingen, men der vælges 3
bestyrelsesmedlemmer i ulige år og 4 bestyrelsesmedlemmer i lige år. Bestyrelsen konstituerer sig
selv med en formand, kasserer, næstformand, sekrætær, og 3 udvalgsformænd
(flugtskydningsudvalg, hundeudvalg og aktivitetsudvalg) efterfølgende.
Begrundelsen for dette er at bestyrelsen ønsker større fleksibilitet i roller og ansvar i bestyrelsen.
Fordelen ved at bestyrelsen konstituerer sig selv er at bestyrelsen mellem generalforsamlingerne kan
vælge en ny formand eller kasserer, hvis denne går i utide. Hvis derimod formand og kasserer er
valgt på generalforsamling og går i utide vil det almindeligvis være således, at en ny formand eller
kasserer skal væres på en ekstraordinær generalforsamling, hvilket er mere besværligt end,
bestyrelsen vælger.
Dette forslag vil medfører ændringer til vedtægterne stk 7.4, 10.2, 10.5, 10.6 samt 13.2 se nedenfor,
hvor ændringerne er skrevet med fed
Nuværrende afsnit i vedtægter:
7.4 Dagsorden har følgende punkter:
1. Valg af dirigent og sekretær
2. Formandens beretning
3. Udvalgsformændenes beretning
4. Revideret foreningsregnskab
5. Revideret regnsskab for flugtskydningen
6. Fastlæggelse af kontingent, fremlæggelse af budget
7. Indkomne forslag
8. Valg af formand i ulige år
9. Valg af kasserer i lige år
10.2 bestyrelsesmedlemmner, en i lige år og en i ulige år
11.Valg af 3 udvalgsformænd, 2 i lige år og 1 i ulige år
12.Valg af udvalgsmedlemmer
13.Valg af revisorer of revisorersuppleanter
14.Eventuelt
10.2 Bestyrelsen består af 7 medlemmer, formand, kasserer, 2 bestyrelsesmedlemmer og 3
udvalgsformænd
10.5 Formand og kasserer vælges direkte på skift i ulige henholdsvis lige år.
10.6 Bestyrelsen vælger af sin midte en næstformand og en sekretær.
13.2 Udvalgsmedlemmer vælges for 1 år, formanden dog for 2 år.
Ønskes ændret til:
7.4 Dagsorden har følgende punkter:
1. Valg af dirigent og sekretær
2. Formandens beretning
3. Udvalgsformændenes beretning
4. Revideret foreningsregnskab
5. Revideret regnsskab for flugtskydningen
6. Fastlæggelse af kontingent, fremlæggelse af budget
7. Indkomne forslag
8. Valg af 3 bestyrelsesmedlemmer i ulige år
9. Valg af 4 bestyrelsesmedlemmer i lige år
10.Valg af udvalgsmedlemmer
11.Valg af revisorer of revisorersuppleanter
12.Eventuelt
10.2 Bestyrelsen består af 7 medlemmer. Bestyrelsen konstituerer sig selv med en formand,
kasserer, jægerrådsmedlem, næstformand, sekrætær, og 3 udvalgsformænd
(flugtskydningsudvalg, hundeudvalg og aktivitetsudvalg)
10.5 Formand og kasserer vælges direkte på skift i ulige henholdsvis lige år.
10.6 Bestyrelsen vælger af sin midte en næstformand og en sekretær.
Resterende numre i dette afsnit rettes efterfølgende
13.2 Udvalgsmedlemmer vælges for 1 år, formanden dog for 2 år

Vedtægtsændring C:   Begundelse:
Bestyrelsen af Slangerup Jagtforening indstiller til at der laves følgende to redaktionelle ændringer af
vedtægterne, som vi er blevet gjort opmærksomme på, skal laves efter DJ’s jurist Mikala Høj
Laursen, har haft Vedtægtsændring A og B, samt nye vedtægter til gennemlæsning.
Dette forslag vil medfører ændringer til vedtægterne stk 5.3 og 18.0 se nedenfor, hvor ændringerne
er skrevet med fed
Nuværrende afsnit i vedtægter:
Bestyrelsen kan ekskludere et medlem af foreningen, der i væsentlig grad har optrådt eller handlet
til skade for foreningen. Eksklusionen skal dog for at få endelig gyldighed godkendes på
førstkommende generalforsamling. Eksklusionen kræver, at 2/3 af medlemmerne stemmer herfor.
Såfremt forslaget om eksklusion ikke opnår et sådant flertal, kan eksklusionen vedtages på en
ekstraordinær generalforsamling, såfremt 2/3 af de fremmødte stemmer herfor. Eksklusionen
Danmarks Jægerforbund kan ske i overensstemmelse med Danmarks Jægerforbunds vedtægter §
37.
Ønskes ændret til:
Bestyrelsen kan ekskludere et medlem af foreningen, der i væsentlig grad har optrådt eller handlet
til skade for foreningen. Eksklusionen skal dog for at få endelig gyldighed godkendes på
førstkommende generalforsamling. Eksklusionen kræver, at 2/3 af medlemmerne stemmer herfor.
Såfremt forslaget om eksklusion ikke opnår et sådant flertal, kan eksklusionen vedtages på en
ekstraordinær generalforsamling, såfremt 2/3 af de fremmødte stemmer herfor. Eksklusionen af
Danmarks Jægerforbund kan ske i overensstemmelse med Danmarks Jægerforbunds vedtægter §
30.
Tilføjelse til 18.0
Ovenstående vedtægter er godkendt af generalforsamlingen den 31. oktober 2024
Vedtægterne træder i kraft, når de er godkendt af Danmarks Jægerforbund.

Forslag D:    Aflønning af bestyrelse og udvalg :
Bestyrelsen af Slangerup Jagtforening ønsker gennemsigtighed omkring hvordan
bestyrelsesmedlemmer og udvalgsmedlemmer honoreres i Slangerup Jagtforening for deres
frivillige arbejde i foreningen.
Herunder følger bestyrelsens indstillig til godkendelse på generalforsamlingen 31. oktober 2024:
Bestyrelsesmedlemmer:
• Der er en aftale om at bestyrelsesmedlemmer modtager for 1000 kr. lerduer på deres skydekort
• Da ikke alle i bestyrelsen dyrker lerdueskydning ønsker vi at ændre dette til at hvert
bestyrelsesmedlem får et beløb, de kan råde over, inden for reglerne om afregning uden det skal
opgives til skat
• Beløb der forslås er: 2000 kr. pr bestyrelsesmedlem
• Samlet budget: 7 x 2000 kr. = 14.000 kr.
Flugtudvalgs medlemmer:
• Udvalgsmedlemmer der tager en åbne, lukke, instruktør, eller står i kassen vagt, aflønnes med en
runde duer på deres skydekort pr. vagt. Det vil sige, at tager man en åbne og en instruktør vagt giver det 2
gange betaling
• Beløb der forslås er: Værdien af en 40 due serie, pt. 70 kr.
• Samlet budget: 4 vagter / aften / 20 åbningsdage: 5.600 kr.
Hundeudvalgs medlemmer:
• Hunde instruktører aflønes med 200 kr. / træningsaften / hold de har.
• Samlet budget: 4 hold @ 6 gange @ 4 runder = 96 træninger @ 200 kr. = 19.200 kr.
• Dette dækkes af deltagergebyr for træningen
Aktivitetsudvalgs medlemmer:
• Aflønnes med der laves 4 arrangemeter om året, hvor der bruges 10 timer/arrangement = 40 timer @
70 kr.
• Samlet budget: 2.800 kr. som deles mellem udvalgsmedlemmer
Køkken:
• Vi sælger dagens ret for 75 kr. heri er der budgetteret med at der er 25 kr. til kokken. Bestyrelsen har i
2024 valgt at lave en samlet afregning til Lone for dette arbejde på 12.000 kr. Dette svarede til 24
portioner / aften på lerduebanen.
• Dette budgetteres med i 2025: 12.000 kr.
Græsslåning:
• Der afregnes med en runde duer / time der bruges på græsslåning. Denne udgift deles med
Gravhundeklubben
• Beløb der forslås er: Værdien af en 40 due serie, pt. 70 kr. / time
• Samlet budget for SLJF: 5000 kr. / 2 = 2.500 kr.
Rengøring af klubhus:
• Der afregnes for rengøring af klubhus ugentligt i sæsonen fra April til September og derefter ca. hver 2-
3 uge i perioden Oktober til Marts, efter behov. Der bruges igennemsnit 1,5 på dette per gang.
• Beløb der forslås: 100 kr i timen
• Samlet budget for dette: 30 gange af 1.5 time til 100 kr./time = 4.500 kr.
Vicevært / husmand:
• Holde øje med huset
• Bortkørsel af pap, brugte patronhylstre mm til genbrugsstationen
• Beløb der forslås er: Værdien af en 40 due serie, pt. 70 kr. / time
• Samlet budget for SLJF: 20 gange i lerduesæsonen og hver 14 dag i resten af året = (20 + 14) x 70 =
2.380 kr.
Oversigt:
Poster Budget udgifter
Bestyrelsesmedlemmer:            14.000 kr.
Flugtudvalgs medlemmer:          5.600 kr.
Hundeudvalgs medlemmer*:   19.200 kr.
Aktivitetsudvalgs medlemmer:  2.800 kr.
Køkken**:                                     12.000 kr.
Græsslåning:                                  2.500 kr.
Rengøring af klubhus:                 4.500 kr.
Vicevært / husmand:                   2.380 kr.
Total (uden køkken og
hundeudvalg)                              31.780 kr.
*Dækkes af deltager gebyr for hundetræning
** Dækkes af salg af dagensret

Detaljer

Dato:
31. oktober
Tidspunkt:
19:30 - 22:00
Pris:
Free

Arrangør

Slangerup Jagtforening
E-mail
info@sljf.dk
Se Arrangør hjemmeside

Sted

Slangerup Jagtforening
Hørup Skovvej 7
Slangerup, 3550 Danmark
+ Google Maps
Se Sted hjemmeside